min ridkarriär

min ridkarriär började med att min kompis på dagis hade 2 shettisar hemma hos sig , så gick våran dagisgrupp till henne och red på dom (vi typ satt på dom och skrittade ett halvt varv i paddocken) jag tyckte det va rätt kul och när jag va 6 år började jag på ridskola den hette annas ridcenter , den första hästen jag satt på va ravelli kommer jag ihåg. jag red för anna först och efter första terminen fick jag flytta upp i en bättre grupp och fick även byta ridlärare till inga-lill och jag va överlycklig jag älskade hästar ! jag kunde stå inne i stallet och bara kolla på dom för jag vågade inte gå in för dom va så stora haha . sen började min mamma hyra en häst som hette Jigsaw och det blev dags för clear round och inga-lill fråga om jag ville ha jigger som han kallades (det va hennes dotters häst) jag blev jätte nervös men ändå glad. första klassen 30 cm gick jätte bra en clear round andra klassen va nog 30 cm oxå hehe ramlade jag av i en vattenpöl hahaha men jag va ändå överlycklig.

jag fortsatte på ridskolan tills en dag när mamma berättar att jag skulle få en häst, det va Jigsaw jag fick :D jag va jätte glad och gick runt och skröt om det i skolan. han va ju jätte stor för mig han va maxad d-ponny och jag va typ 142 lång ahaha men jag överlevde. och jag började göra lite clear rounder inte alls högt men några. sen en gång på kungsbacka RK ramla jag av på framridningen men jag hade inte brutit nått konstanterade läkarn så dagen efter red jag igen och flög av och bröt armen jag kommer ihåg att de va en onsdag. efter de va jag jätte rädd och vågade inte rida.

när jag kommit över den värsta rädslan åkte jag på läger två år i rad



jag kom ut på lite tävlingar i hoppning de gick inte alls bra stoppa ut oss på alla starter :( sedan flyttade vi till ett nytt stall Mariedalhs gård där fanns Kaja som gav mig lite dressyrlektioner och woops så gick han i form och allt. vi startade en dressyrtävling och knep sista placeringen jag va super glad
, så vi anmälde till frillesås och där gick de inte lika bra , han va fin på framridningen men på banan blåste dommaren av och jag gick igenom allt jätte fort och visste att jag inte ridit fel "din häst är halt" va de dommarn ville mig jag började stor gråta jag tror jag grät i en halv timma. vi åkte till åby och kolla honom , han hade spatt .... vila i 3 månader. efter det satte jag igång honom och vi hade bestämt att sälja honom och vi hade en köpare jag skulle göra sista tävlingen allt gick hur bra som helst så red jag fel och kom precis utanför placering och jag är fortfarande arg för de.

vi sålde honom och jag slutade rida på hela sommaren tills jag fick ett erbjudande att köpa petronella jag tvekade inte en sekund , jag minns att jag stog och borsta henne för jag skulle rida henne åt ägaren när ägaren kommer in och frågar om jag vill ha henne och blev helt stel och glad. men hon gick inte igenom första besitningen men andra gick igenom utan några problem. jag kunde inte fatta galopp från trav eller sitta ner på henne när jag fick henne och det såg förjävligt ut när jag red. jag red klubbmästerskapet på krk och kom 2a

sen blev hon halt i hagen när hon busade :/
efter det satte jag igång henne och bara en vecka senare sträkte hon sig igen och blev halt :o jag orkade inte vara i stallet så mamma gjorde allt åt mig så va jag hemma istället. men till slut orkade jag dra mig till stallet och började rida henne igen , vi anmälde oss till munkedal L:C och kom 3a våran riktiga tävling
två veckor senare åkte vi till ale-jennylunds RK och vi kom delad 9a i L:C efter en ganska dålig ritt men med placering och 3a i L:B debuten

efter det åkte vi till frillesås, jag gillar inte den tävlingsplatsen eftersom jag blev utdömd där , men petronella va SÅ fin på framridningen men sen blev jag så jävla nervös bara för jag va rädd att bli utdömd igen så allt blev jätte spänt men blev 9a ändå

och nu på söndag ska jag till partille och rida L:C och L:B sen blir det L:A och kanske L:B i råda den 6 juni tror jag :) och nästa år blir det junior SM :D vi ska oxå börja komma ut på hopptävlingar men hon är lite bakskygg så ska träna bort de först (när min hjärnskakning är borta)

Petronella L jag älskar dig DÅ, NU, och FÖR ALLTID ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0