Min åsikt!

Många inom "hästbloggsvärlden" eller "hästvärlden" över huvud taget är väldigt avundsjuka av sig.
Till exempel om en bloggare har laddat upp en bild på sin nya märkeströja, så får man kommentarer om att den är så ful och att man skryter och tycker att man är cool & bäst bara för att man använder mäkessaker.
Detta är så töntigt och omoget tycker jag. Om man tycker att något är så himla fult, varför bryr man sig om att kommentera det då? Man kan väl hålla det för sig själv? Och om man verkligen mååååste kommentera saken, kan man inte bara skriva "inte riktigt min smak, men säkert fin på dig" eller något liknande.

Samma sak är det när man kanske har haft hoppträning och lägger ut några bilder från träningen.
Då kommer det kommentarer på hur dåligt man rider, att man drar hästen i munnen, och man gör si och så.
Men seriöst, en bild tas på mindre än en sekund. Det är omöjligt att bedöma hur man rider när man bara sätt en bild. Antagligen är man fullt medveten om vad man behöver träna på, men det behöver inte någon bakom en dataskärm sitta och påpeka. Dessutom är väldigt många som kommenterar negativt anonyma, det är bara fegt och man visar bara att man inte vågar stå för vad man tycker! Dessutom, vi är inte mer 'n människor och alla gör misstag ibland.

Folk som har utrustning från till exempel hööks och börjes, ser folk ner på! Men tänk efter, alla är olika, vissa tycker att det är jätteviktigt med märkessaker, men vissa tycker faktiskt inte det, och då får man ju respektera det! Jag skulle aldrig kunna se ner på en människa, eller döma någon efter vilken urtustning den har mm.
Fattar inte vad vissa tänker med faktiskt.

Jag menar ju såklart inte alla hästbloggare och folk som läser hästbloggar, när jag skriver detta. Själv tycker jag att det är jättensyggt med märkessaker, men jag rider runt med hööks-schabrak och liknande, och jag skäms inte över det!
Vissa måste lära sig att alla är olika, och istället för att trycka ner folk kan dom bara strunta i att kommentera.
För hur roligt liv kan man ha om det ända man gör bara är att kommentera negativt och försöker såra folk.
Hur moget är det då? Nä, inte så va....


Kommentarer
Postat av: LINA

SV: Hon verkar okej, ska känna på henne sen lite

2011-02-19 @ 11:52:19
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0